Jelenlegi hely

Hírarchívum 2024

2024.10.15. - Diákok XXII. Őszi Tárlatának megnyitója

2024.10.04. - Állatok világnapja - állateledelek gyűjtése

Állatok Világnapja alkalmából adományokat gyűjtöttünk a Hódmezővásárhelyi Állatvédők Egyesületének.

2024.10.04. - Hegedűs Endre koncertjén járt a 10.A

Hegedűs Endre, Kossuth- és Liszt Ferenc-díjas zongoraművész október 4-én az ifjúság számára koncertet adott délelőtt, melyet 10.A osztályunk hallgatott meg. A zene világnapjához közeli dátum különösen aktuálissá tette a rendezvényt, melyen Bach, Mozart, Liszt, Chopin és Bartók művei csendültek fel a csodálatos Steinway zongorán, lenyűgözően virtuóz előadásban.

2024.10.04. - Megemlékezés az aradi vértanúkról

További fényképek itt megtekinthetők! (Fotók: Szabó Nóra, AM.)

2024.09.27. - Farkas Bertalan tartott előadást diákjainknak

A Magyar Honvédség Kinizsi Pál 30. Páncélozott Gyalogdandár és az iskola közötti együttműködési megállapodásnak köszönhetően 2024. szeptember 27-én a „Kutatók éjszakájához” kapcsolódva tartott előadást Farkas Bertalan vadászpilóta, űrhajós, űrkutató. Magyarország történelme során Ő az egyetlen , aki a világűrben járhatott. Az előadásában kitért arra, hogyan lett belőle űrhajós, hogyan zajlottak mindennapjaik, milyen kísérleteket végeztek a világűrben. A diákok előzetesen feltett kérdéseire igyekezett válaszolni az előadás közben, de bizony a másfél óra nem volt elegendő, hogy  minden kérdésre kitérjen.

További fényképek itt megtekinthetők! (Fotók: Bunda Zsófia, Szabó Nóra, AM.)

2024.09.30. - Regisztrációs lehetőség notebookért - október 7-ig

2024.09.16-20. - Franciaországban jártak diákjaink

Franciaországban Marseille-Cassisban töltött 6 napot, 2024. szeptember 16-21 között az iskolánk 18 diákja, 2 kísérővel.

Hétfőn repülővel megérkeztünk Marseillebe és elutaztunk Cassis Ifjúsági táborába, ahol a szállásunk volt. Hétfőn Cassis felfedezése és naplemente megtekintése volt a program a Plage de la Grande Mer strandon.

Kedden, Cassis városkájába igyekeztünk mindent felfedezni. A település a tenger és hegyek közé épült, így a kedd délelőttünket egy túrázással nyitottuk és a pénteket is itt töltöttük el. Utazásunkat megelőzően olvastunk Cassisról és Jeremy is mesélt nekünk és a szülőknek is, de semmi sem adja vissza, amit az ember ott érezhet/átélhet.

A hegyek közé zárt színes házikók, a tenger illata, a kis halászhajók a kikötőben. A város mellett húzódó óriási sziklafal Európa egyik legmagasabb ilyen fajta természeti képződménye. 394 m. Tökéletes panoráma tárult elénk a kanyargó útról, innen is megcsodáltuk a francia riviérát és a Földközi tengert.

Cassis a Calanque Nemzeti Park Keleti csücske, gyakorlatilag a Marseilletől Cassisig tartó partszakasz és a felette húzódó dimbes-dombos vidék, melyet megcsodáltunk a sziklafal tetejáről és a tenger felől egyaránt. Amiről a leghíresebb azok az éles, keskeny tengerbeszögellések a szárazföldbe.

A második Calanque-ig túráztunk, ahol az öbölnél alig voltak.  Igaz a tenger felől motorcsónakokkal és kisebb hajókkal is megközelíthető a gyönyörű áttetsző égszínkék vizű öböl. Mozgás nélkül igen hideg volt a víz, szóval nagyon sokáig nem lubickoltunk.

Szerdán Marseillebe vonatoztunk, ahol próbáltuk besétálni a város főbb látványosságait. A város Franciaország egyik legnagyobb és legrégebbi városa. 2600 évvel ezelőtt alapították, és napjainkban is a Mediterráneum központi kikötőjével rendelkezik. Máig őrzi különleges történelmi értékeit, ugyanakkor a lüktető multikulturája, és a tengerparti városokra jellemző atmoszférája elbűvöli az idelátogatókat. Maga a város és hatalmas kikötője az elmúlt évtizedben hatalmas fejlődésen ment keresztül, köszönhetően annak, hogy 2013-ban egyike volt Európa kulturális fővárosainak.

Az utunk elejét a Le Vieux Port- Régi kikötőben kezdtük, majd a kikötőt két erőd határolja, ezeket tekintettük meg. A Fort Saint-Jean a kikötő bejáratánál épült város védelmére, érdekessége a hatalmas négyzet alakú tornya, és a később épült lámpástornya. A Saint Nicolas erődöt XVI. Lajos építette, hogy lázadás estén Marseille-t távol tartsa. A Consiegnes Sanitaries gyönyörű épülete az Egészségügyi Szolgálat székhelye volt, amely a 18. században felelt a járványok megelőzéséért és behurcolásáért, valamint a karanténért.

A Szent Viktor kolostor a város egyik legrégebbi épülete, amely Notre-Dame de la Garde székesegyháztól egy könnyed sétával megközelíthető, napjainkban színes zenei fesztiváloknak ad otthont.

La Canebière a város egy régi és új városrészre osztható. Az óvárosban szűk utcákban és sikátorokban lehet bolyongani, de elhagyva a városközpontot modern épületek és széles utak jellemzők. A La Canabiére út köti össze a Szent Vince templomot a régi kikötővel, az emblematikus sugárút a város egykori gazdagságát szimbolizálja. Hatalmas szállodák, és pazar rezidenciák övezik, amelyek az egykori leggazdagabb marseille-i kereskedők tulajdonában álltak. Ma a legjelentősebb hotelek, és a Marseille-i Operaház is itt található.

A kikötő végében álló Európai Civilizáció Múzeuma, amely nem csak a kiállítása miatt népszerű (történelmi, régészeti, antropológiai és művészeti gyűjtemény), hanem maga a modern épület is. A hídon, amely a múzeumot összeköti az erőddel mi is átsétáltunk.

Utolsó látványosság, amit megnéztünk A Longchamp palota parkjában található 1869-ben épült emlékmű, amelynek érdekessége, hogy a Durance-csatorna vizének Marseille-be való bejuttatásának sikerére emelték. Ennek az 1835-ös kolerajárvány miatt volt jelentősége, hiszen a csatorna biztosította a város vízellátása. A helyszínen emellett Szépművészeti, és Természettudományi Múzeum, és botanikus kert is található. Ezenkívül az Obszervatóriuma antik hangszereknek és a csillagászatot népszerűsítő előadásoknak ad otthont.

Csütörtökön Nîmesbe utaztunk. A nyüzsgő Nîmes városát "a francia Rómának" is nevezik. Pálmafáival és aranyszínű kőépületeivel Nîmes - amely Marseille-től mindössze néhány órányira északnyugatra található - kifejezetten mediterrán hangulatot áraszt.

Megnéztük Az amfiteátrumot a világon az egyik legjobban fennmaradt, az első században építették és egészen a középkorig használták, mint erődöt. A múzeumban 25000 római kori tárgy van kiállítva, köztük Akhilleusz mozaikja. Az aréna ad otthont a kétévente megrendezésre kerülő Feria de Nîmes-nek, a spanyol stílusú bikaviadalnak, amelyet 1952 óta hivatalosan is megrendeznek a városban. Abban a szerencsés helyzetben voltunk, hogy a pályára is beléphettünk.

Maison Carrée egy kifogástalan állapotban fennmaradt, második századi római kori templom, amelynek lenyűgöző formája és magasba törő oszlopai a híres párizsi Madeleine-templomot ihlették. A Kockaház Augustus fogadott fiainak tiszteletére építette. Szembe vele húsz évvel ezelőtt Sir Norman Foster húzatta fel a Carré d'Art-ot (Művészet kockája), amely szöges ellentéte lett az ókori másának. Modern művészeti múzeumként üzemel. Az utunk végét a la Fontaine kertben zártuk, mely egyike volt Európában a legelső publikus kerteknek. A parkot az ősi vízforrás köré építették, amely először a rómaiakat vonzotta a városba, és amelynek központi eleme az első századi Diana-templom, amelyet a forrás közelében építettek. A kert többi része ugyanolyan díszes kialakítású, mint  vízesések, tavak, lendületes lépcsők és egzotikus növények.

Az idő gyorsan repült a kiránduláson. Esténként kicsit andalogtunk a Provence 50 árnyalatában pompázó cassisi utcákon,  fagyiztunk egyet és igyekeztünk picit lelassítani az időt és szimplán élvezni és értékelni, mindazt, ami velünk és körülöttünk történik. Bátran mondhatjuk, hogy "tengernyi" élményben volt részünk.

2024.09.04-06. - Gólyatábor Szentendrén - 7.Ny és 7.B

Szentendrén gólyatáborban töltött három élményekkel teli napot a 7.Ny és a 7.B osztály.

A közösségépítő játékok mellett Kincskereső város felfedező túrán kerestünk nyomokat, megcsodáltuk a Szamos Marcipán múzeum remekeit, majd a Mikrocsodák múzeumában a világon egyedülálló mikroszkopikus méretű műtárgyak elbűvölő kiállítását tekintettük meg.

Egymást jobban megismerve, élményekkel gazdagodva kezdjük el az új tanévet.

2024.09.08. - Az olvasás világnapja - 5.B osztály

Az olvasás világnapja (szeptember 8.) alkalmából az 5.B osztály tanulói kedvenc olvasmányélményeiket osztották meg egymással kreatív formában.

A gyerekek az elolvasott könyveiket színes lapbookok formájában mutatták be a tanórán.

2024.10.09. - Diák Őszi Tárlat 2024

Kedves Művészetkedvelő Diákok!

Városunkban 22. éve hagyomány a Diákok Őszi Tárlatának megszervezése az országos hírű Őszi Tárlat mintájára.

A Diák Őszi Tárlat 2024. évben „ROVAROK, BOGARAK, ÍZELTLÁBÚAK” munkacímmel kerül megrendezésre.

Amennyiben a különböző művészeti korszakok jeles alkotói által létrehozott műveket vizsgáljuk, számtalan esetben találkozunk ezen motívumok előfordulásával a műalkotások fő vagy mellékszereplőiként. Sok esetben a tudományos fantasztikus műfajban megalkotott földön túli életformák vizuális ábrázolásának alapjául is a bogarak rovarok anatómiája nyújtott segítséget.

Olyan alkotásokat várunk a pályázaton részt venni kívánó fiatal alkotóktól, melyeket az általuk szabadon kiválasztott témakörben és ábrázolási technikával hoztak létre. Már létező híres művészek műveiből készült parafrázis esetén az eredeti alkotó nevét is fel kell tüntetni. Az alkotások készülhetnek bármely hagyományos művészeti technikával (grafit, szén, tus, akvarell, olaj, akril, montázs, kollázs, vegyes technika, fotó digitális rajz, festés stb.). A beadandó pályamunkákat 50x70- es méretben kérjük paszparturázni, lehetőleg fehér, szürke vagy fekete kartonnal.

Az idei Diák Őszi Tárlatra beérkező alkotásokat hasonlóan az előző évekhez szakmai zsűri fogja értékelni.

Elsősorban az eredeti ötleteket, a kreatív, szellemes megoldásokat és természetesen a magas szintű művészi megvalósításokat értékeli a zsűri.

Az 50 x 70cm-es paszparturával ellátott művek előlaplának jobb vagy bal alsó sarkában az alkotó diák nevét, iskolája nevét, osztályát, felkészítő tanárának nevét, nyomtatott, formában fel kell tüntetni!

A beadott pályamunka hátoldalán pedig az alkotó neve, felkészítő tanára, az iskola és osztály feltüntetése mellett az elérhetőséget is meg kell adni!

Beadási határidő: 2024. október 9. (szerda)
Zsűrizés időpontja: 2024. október 11. (péntek)

A 22. Diák Őszi Tárlat megnyitója: 2024. október 21. hétfő 17:00 óra.

A kiállítás megtekinthető az Németh László Gimnázium, Általános Iskola Aulájában november 15- ig.

Beadás helye: Németh László Gimnázium, Általános Iskola, 6800 Hódmezővásárhely, Németh László utca 16.

A sikeres Diák Őszi Tárlat reményében kívánunk mindenkinek további jó munkát.