
2025. november - Boldogságóra: Társas kapcsolatok ápolása
Novemberben a 4.a, 4.c és 8.c osztály közösségei különböző formában, de azonos céllal foglalkoztak a társas kapcsolatok ápolásával és a támogató közösség fontosságának megértésével.
A 4.a osztály számára a hónap különösen emlékezetes volt, hiszen több alkalommal is kiléphettek az iskola falai közül, hogy közösen fedezzenek fel új élményeket. Szegeden a színház varázslatos világa tárult fel előttük, Budapesten pedig három különleges program gazdagította napjaikat: a Parlament, a Magyar Természettudományi Múzeum és a Csodák Palotája. Az utazások során mindig más-más osztálytárs mellett töltötték az időt, figyelmet fordítva a türelemre, odafigyelésre és együttműködésre. Az iskolában közös tablót készítettek, saját portréikon keresztül járulva hozzá az alkotáshoz, mely az összetartozást jelképezte. Számukra a legfontosabb üzenet az volt, hogy nagyszerű érzés, ha van mellettük valaki, akivel megoszthatják örömüket és bánatukat, hiszen az igazi kapcsolatok odafigyeléssel, közös élményekkel és kölcsönös támogatással épülnek.
A 4.c osztály a gyakorlatban minden egyes nap foglalkozott a novemberi témával: a társas kapcsolatokkal, azon belül is a támogató kapcsolatokkal. Egy osztályközösség összetartása folyamatos feladatot jelent mind a diákok, mind a tanítók számára. Éppen ezért ehhez a témához könnyen tudtak kapcsolódni a gyerekek. Elsőként ráhangolódtak Bagdi Bella: Ha boldog vagy című dalával. Megbeszélték, milyen társas kapcsolataik vannak, valamint milyen fontos, ha azok támogatóak. Szót ejtettek arról is, nekik mi a szerepük és felelősségük abban, hogy mindezt fenntartsák. Jobban elmélyültek „A társas intelligencia az Erősségek kertjében” című bejátszás megtekintésével. Játszottak a kérdéskártyákkal, valamint kifejtették, mit is jelent számukra, a mindennapjaikban az „egy mindenkiért, mindenki egyért” mondat.
A 8.c osztály novemberben két alkalommal foglalkozott a támogató kapcsolatok témájával. Először közösen szófelhőt készítettek, melyből értékes beszélgetés bontakozott ki, majd hat állítást vizsgáltak meg, hogy azok mennyiben jellemzőek a támogató viszonyokra. Ezután mindenki megrajzolta saját virágát, melyben az ÉN került középre, köré pedig a fontos személyek nevei és rövid megjegyzések arról, miben tudnak egymásnak segíteni. A következő feladatban csoportokban különböző helyzeteket dolgoztak fel, megbeszélve, hogyan lehet segítséget kérni, illetve hogyan reagálnának segítő szerepben. Átgondolták, mi volt könnyű, mi nehéz, és mi különbözteti meg a valódi támogatást az utasítástól. Végül közösen elolvasták a szeretet himnuszt és A többlet imádságá-t, majd ki is tűzték az osztály faliújságára, ezzel hangsúlyozva, hogy a türelem, kedvesség és önzetlenség minden közösségben erősíti az összetartozást.
Kép
| Kép
| Kép
|