Projekt címe: „Gyulai József Természettudományos Műhely” című projekt
Azonosítószáma: TÁMOP-3.1.3-11/2-2012-0026 azonosítószámú
A projekt megvalósításának időszaka: 2013. április 1. – 2015. január 20.
A támogatás összege: 325.411.920 Ft
Kedvezményezettek (a projekt konzorciumi együttműködés keretében valósul meg)
Vezető partner: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
Partner: Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata
Projektmenedzsment:
Projektmenedzser: Farkas Zsuzsanna
Pénzügyi vezető: Dr. Szűcsné Márkus Gabriella
Projektasszisztens: Árva László
Projektasszisztens: Seres Imre
Projektasszisztens: Talent-Novum Kft. képviseletében Patócs Anikó
Projektszervezet:
Tóthné Kecskeméti Katalin tankerületi igazgató
Almási István polgármester
Projektmenedzser: Farkas Zsuzsanna
Pénzügyi vezető: Dr. Szűcsné Márkus Gabriella
Projektasszisztens: Árva László
Projektasszisztens: Seres Imre
Projektasszisztens: Talent-Novum Kft. képviseletében Patócs Anikó
Laborvezető: Berger József
Szaktanárok: Bodrogi Judit és Pillérné Gál Andrea
Laboránsok: Rácz Ildikó és Paku Fruzsina
A projekt bemutatása
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ és Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata konzorciumi együttműködés keretében a TÁMOP-3.1.3-11/2-2012-0026 azonosítószámú „Gyulai József Természettudományos Műhely” című projekt megvalósítására kapott lehetőséget.
A projekt keretében a Németh László Gimnázium és Általános Iskolában egy természettudományos laboratórium kerül felújításra, felszerelésre - olyan infrastrukturális és pedagógiai fejlesztés valósul meg, amely a modern és korszerű eszközök és módszerek segítségével támogatják a természettudományos közoktatás megújítását. A laboratórium a tanulásszervezési eljárások sokszínűségét támogató tevékenységek keretében, tömbösített foglalkozások keretei közötti fogadják a tanulókat.
A konstrukció célcsoportja a középiskola pedagógusai és diákjai és az együttműködésbe bevonásra kerülő alapfokú nevelési oktatási intézmények tanulói, valamint a természettudományos tantárgyat tanító tanárok és a laboratórium szakszemélyzete.
A projekt célja kettős - egyrészt tárgyi eszközök beszerzése, beüzemelése, a fejlesztés helyszínének fizikai szempontból történő alkalmassá tétele a cél, másrészt az eszközök szakszerű felhasználására vonatkozó tudás átadása, megszerzése, az érintettek képzése:
- Modern technológiával felszerelt, a korszerű pedagógiai szemléltetés igényeinek megfelelő fizika/kémia/biológia/földrajz szaktantárgyak oktatását segítő iskolai laboratórium kialakítása, amely több iskola tanulóit és szaktanárait képes fogadni.
- A korszerű laboratóriumi munkát megvalósítani képes és a tanulók széles körét a kísérletezésbe bevonó, speciális szaktudást garantáló képzések lebonyolítása, a működtetéshez szükséges szakemberek alkalmazásának, valamint a projektidőszakban lebonyolított tanórák anyagi feltételeinek biztosítása.
A projekt keretében megvalósításra kerülő tevékenységek:
- Korszerűsítésre kerül egy, a természettudományos oktatáshoz kapcsolódó, elsősorban kémia, fizika, biológia, természetföldrajz természettudományos kísérletek és mérések elvégzésére alkalmas középiskolai laboratórium
- A projekt keretében létrejövő laboratórium működtetése és felszerelése hagyományos tanulókísérleti és demonstrációs, valamint új, interaktív szemléltető eszközökkel, vegyszerekkel és anyagokkal
- A projekt keretében létrejövő laboratórium szakszerű működéséért felelős laborvezető, két fő szaktanár, valamint egy szakképzett laboráns foglalkoztatása.
- A laboratóriumi szaktanárok és a laboráns felkészítése a természettudományos laboratórium működtetésére, a természettudományos tantárgyakat tanító pedagógusok felkészítése a laboratórium működtetéséhez szükséges szakmai ismeretek és a korszerű pedagógiai módszerek és oktatástechnikai eszközök használatára.
- Együttműködési megállapodás keretében 10 alapfokú nevelési-oktatási intézmény - a megállapodásban rögzített - létszámmal és gyakorisággal használják a laboratóriumot.
- Elkészül egy szaktanári segédlet, amely a Nemzeti Alaptanterv „Ember a természetben”, valamint a „Földünk-környezetünk” műveltségi területeihez igazított kísérleti és demonstrációs referencialistát és azok tételes és kidolgozott kísérletleírását tartalmazza évfolyamonként 40 tanórányi lefedettséggel, valamint az emelt szintű érettségi összes kísérletével.
- Kifejlesztésre kerül a tanulói munka irányításához, a megfigyelések, mérési adatok rögzítéséhez szükséges tanulói munkafüzeteket.
- A laboratórium jobb kihasználása érdekében kidolgozásra kerül a délutánra tervezett szakköri, tehetséggondozást szolgáló vagy a közép és emeltszintű természettudományos érettségi vizsgára való felkészítő foglalkozások rendje.
- A laboratóriumi foglalkozásokról napló készül, a projekt során megvalósításra kerülő szemléltető, bemutató tanórákat, foglalkozásokat, kísérleteket elektronikusan dokumentáljuk. A szorgalmi időszakban havonta legalább három tanári kísérletet, demonstrációt digitális úton korlátlanul és térítésmentesen hozzáférhetővé teszünk.
- A projekt keretében kialakítandó közoktatási természettudományos oktatást támogató szakmai együttműködések kialakítása érdekében felvesszük a kapcsolatot a TÁMOP-3.1.3-10/2 projektnek azzal a nyertesével, amely a pályázó régiójában működik, és annak egyetértése esetén és bevonásával dokumentált szakmai napot tartunk.
- A TÁMOP-3.1.1 keretében üzemeltetett fejlesztés-nyomonkövető felület (FNF) számára az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. által meghatározott adatszolgáltatást nyújtunk.
- A természettudományos laboratórium vezetője szakmailag együttműködik a többi nyertes pályázóval a párhuzamos fejlesztések elkerülése és az egyenetlen szakmai színvonal kiküszöbölése érdekében. Legalább egy szakmai disszeminációs műhelykonferenciát szervezünk a saját, a projekt révén létrehozott laboratóriumban. A konferencia dokumentációját a megvalósító középiskola honlapján elhelyezzük.
- A projekt megvalósítása során tájékoztatási és nyilvánossági kötelezettségünknek eleget teszünk, a projektről és a támogatásról az ott meghatározott módon és tartalommal információt nyújtunk.